Asiakaskokemukset

Artikkeleita

TM Rakennusmaailma 5/2025
Kirkkonummi, Omataloyhtiö.fi 11/2023
Pori, Omataloyhtiö.fi 11/2022
Helsinki, Omataloyhtiö.fi 08/2022

Videogalleria

Asiakaskokemuksia

Muutamien tuhansien eurojen kustannus ei asioitaan hyvin hoitavassa yhtiössä vaikuta talouteen, ja investointi alkaa tuoda säästöjä muutamassa vuodessa", kertoo joensuulainen viiden taloyhtiön puheenjohtaja Arvo Puhakka.

Ensimmäisen laitteen asennutimme vuonna 2000 Väisälänkatu 5:n käyttövesijärjestelmään, kertoo isännöitsijä Pertti Dahl. Ja kas kummaa, putkimiehen käynnit päättyivät siihen, kun putkien pistesyöpyminen saatiin pysähtymään.

Ensiksi nostimme menoveden lämpötilaa, mikä poisti yläkerrosten ongelman, mutta alakerrosten asunnot ylikuumenivat. Uusimme myös termostaatteja, ilmasimme pattereita sekä huuhtelimme lämmitysverkoston, mutta mitkään toimet eivät auttaneet. Lämmityksestä alkoi tulla melko kallista”, kertoo 48-huoneistoista kerrostaloa 28 vuotta isännöinyt Reino Kvick.

– Huoltokäynnit ovat radikaalisti vähentyneet. Viime talvena lämpötila sahasi useasti nollasta miinus viiteentoista, mutta mitään ongelmia ei havaittu vaikka lämpötilojen vaihdellessa paine vaihteli putkistossa useaan otteeseen sakkaa irroittaen. Tänäkään syksynä ei ole ongelmia ilmennyt” kertoo isännöitsijä Toni Wahlman, Porin YH-Asunnot Oy:stä.

Iisalmelaisen 15 asunnon rivitaloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Jarmo Yliluoma ei halua harmitella summia, mitä lämmitykseen ehdittiin laittaa ennen Bauer-vedenkäsittelylaitteiston asennusta. Riittää, että nyt asukkaat ovat tyytyväisiä ja yhtiövastike on pysynyt kohtuullisena.

Yhteistyössä